Sunday, November 7, 2010

SAYA MINTA MAAF

bismillahirrahmanirrahim~
ASSALAMUALAIKUM..




Hurmm, sejak kebelakangan ni ada je yang tak kena. Masalah dari diri sendiri, masalah keluarga, masalah dari kawan2. Semua laa ada.

Seriously, saya tak tahu apa yang sebenarnya berlaku.
Ya Allah, kuatkanlah semangat aku dan kawan2ku. Kami nak buat yang terbaik dalam SPM ni.

Entahlaa, satu2 masalah datang sejak nak SPM ni. Inilah ujian dari Allah untuk hamba2Nya.

Actually, saya pun tak tahu apa yang sebenarnya saya nak cakapkan.

Saya faham perasaan kawan2 saya terutamanya NIK, SYAZA, WANI.

NIK~
Kalau masalah awak tu, saya fahamlah. Dengan situasi yang baru, kawan2 yang baru, yess!! i really understand ur feeling syg!~ Tapi, sabarlah. Itu je yang mampu saya cakap. Huu~ Lagi pun saya pernah experience apa yang awak sedang lalui sekarang. Dan saya nak awak tahu, saya sentiasa rindukan awak. Kitorang semua kat sini sentiasa ambil berat pasal awak. Kawan2 kita semua puji awak sebab awak dah berubah menjadi lebih baik berbanding dulu.

SYAZA~
Emm, apa sebenrnya yang berlaku kat awak?malam tu awak kol saya, awak nanges. Ye, saya tau, awak dalam masalah bukan?? Kenapa diam je malam tu, huhu. Saya tau awak baru je lepas nanges, dengar suara pun dah tau laaa.~ Saya dah baca blog awak. Siapa yang awak tujukan?? Kalau itu saya, saya minta maaf sangat2. Kalo saya chat ngan dia je, konfem saya tanya pasal awak tau! Saya buat semua ni sebab saya ambik berat pasal kawan2 saya. Emm, saya tak tahulah kalo awak tujukan benda tu kat kawan kita yang lain. Saya bukan tuhan yang boleh tahu isi hati orang lain. Saya pun hanyalah manusia biasa yang tak terlepas daripada melakukan kekhilafan. Kalo awak nak berkongsi apa2 pun, saya sedia mendengar.

WANI~
Awak!!!! Saya tau awak betul2 down sekarang ni. Saya faham sangat2 sebab saya pun tahu betapa sakitnya perasaan kita waktu tu. Yess, benda tu dah berlalu. Lupakan lah perkara tu. Walaupun perit, kita perlu teruskan kehidupan kita macam biasa. Pasal si 'S' tu pula, saya tak tahulaa nak komen apa. Awak dah buat keputusan awak n awak kena yakin dengan keputusan awak. Dan perasaan yang awak rasa sekarang ni. Semua ni saya dah rasa.

NADIA~
Awak, saya tahu awak mampu buat. Saya tabik dengan semangat awak untuk berubah. Awak tak patut kata diri awak tu BO**H. SAYA TAK SUKA DENGAT AYAT TU!huhu~ Awak rajin n saya tahu awak mampu maju kehadapan. Saya tahu family awak macam mana. So, buktikan pada mereka terutamanya ayah awak tu yang awak mampu berjaya. Jangan mengalah lagi, fokus2 n fokus! Kalau awak nak tanya apa2 je, silakan. Saya sudi menjawabnya.

HURIN~
Awak patut bersyukur sebab ada family yang betul2 amik berat pasal anak2nya. Saya tahu apa yang awak tengah alami sekarang ni. Saya bersyukur sebab awak dah semakin sembuh. Anggaplah semua tu ujian dari Allah untuk awak. Doa banyak2. Solat hajat. Saya akan sentiasa doakan kesejahteraan awak n family awak.

AKID~
Tengs sangat2 sebab selalu amik berat pasal saya. Saya hargai sangat2. Awak betul2 macam kembar saya. Saya minta maaf selalu marah awak kalau mood saya tak baik, huhu. Tapi saya tenang je lepas buat semua tu kat awak, ngee~  Kadang2 saya rasa rimas pun ada sebab awak asyik2 nak tau apa yang berlaku kat saya. Rimas sangat2! huhu~ Tapi saya sedar, itulah pentingnya ada kawan yang baik disisi. Kita kena saling mengambil berat antara satu sama lain.

ABANG F~
Saya pun nak minta maaf kalau saya ada buat salah kat abang, huhu. Rasa macam banyak je salah saya kat abang. Entahlaa, banyak kot, huhu~ Tapi saya dapat rasakan kita dah tak rapat macam dulu. But, its ok. Saya faham. Masing2 bz. Saya dah anggap abang macam kawan baik saya sendiri. So, saya harap kita akan kekal jadi kawan karib ye.

AKU?
Saya harap diorang pun amik berat kat saya macam saya amik berat kat diorang. Saya harap sangat2 PERSAHABATAN kita takkan putus. Kita semua dah bertahun2 kenal. Saya tak nak laa pas SPM ni kita buat macam tak kenal pula. Walaupun lepas ni masing2 buat hal sendiri. Tapi, saya harap korang hargailah sisa2 yang masih ada ni. SPM lagi dua minggu je sepatutnya sekarang ni kena study. Bukannya update blog, haishhh -_-' Saya sentiasa doakan korang. Sha n Nisa yang ada kat mrsm pun saya tak pernah lupa. Kawan2 saya yang lain pun saya tak pernah lupa terutamanya budak2 5AMANAH. Sayang korang sangat2.

Kalau korang nak tahu, saya lagi ada banyak masalah daripada korang. Juz korang je tak sedar. Saya bukannya perfect pun seperti yang korang fikir. Kat dalam hati ni tiada siapa pun yang tahu kecuali Allah. Dia lah tempat aku mengadu semua ni. Tapi saya tak kisah sebab saya mampu handle semua tu.


friendship..
is not how you forget..
but how you forgive..
not how you listen..
but how you understand..
not how you see..
but how you feel..
not how you let go..
but how you hold on..

p/s: persahabatan yang akrab tidak akan dapat dipisahkan kecuali dengan kematian. =)


post signature

No comments:

Post a Comment

jangan lupa komen~ ^^