Tuesday, February 12, 2013

TRUE STORY

بسم الله الرحمن الرحيم 

Assalamualaikum~ :)

Sedih sangat bila kita perlukan sesuatu, benda tu takde, menghilang, rosak. Aisshh, memang dugaan betul bila laptop rosak ni.

Semua benda ada dalam tu. SEMUA! Daripada sekecil2 alam, hinggalah sebesar2 alam. Adess. T_T

Rasa geram juga bila laptop rosak time tengah buat assignment. Nasib baiklah tinggal beberapa je assignment kena hantar. Tapi, still, sedih sangat. Harap sangat dapat dibaiki. Assignment tu semua kenangan tahu. Betapa banyaknya titik peluh saya untuk menghasilkan satu assignment yang diberi tu. Erk.

Doakan ye agar laptop tu dapat kembali hidup bersama saya, mengharungi detik2 di KMB ni yang tinggal lagi beberapa bulan je ni. Dialah sahabat saya suka dan duka, tak pernah merungut kalau saya share masalah ke, berkongsi pendapat, teman saya stay up sampai lewat malam, menghiburkan hati saya, beri saya semangat, bla3. Chewahh. Over pula dia.

Arghh, nak nangis. T_T

Ujian ni baru sikit Alyani oii. Itu pun dah tak tahan.

Nak buat balik assignment semua tu, waduhh. Dalam pendrive adalah sikit, tapi itu yang berzaman punya entah.

Rasa nak mengamuk tu ada gak la. Geram, sedih, menyesal, semua ada.

Nasi dah jadi bubur dah~ But still, bubur pun boleh makan gak kan?

Yosh, kena cari alternatif baru. Ganbarre~!

Maybe ni pun satu peringatan untuk saya supaya sentiasa sediakan payung plus baju hujan plus kasut tahan air sebelum hujan menimpa. Kan kan kan?
"dan sungguh, Kami benar2 akan menguji kamu sehingga Kami mengetahui orang2 yang benar2 berjihad dan bersabar di antara kamu, dan akan Kami uji perihal kamu." [47:31]
Uhuk uhuk,
kesimpulannya, buat pelajar2 kat luar sana, tolonglah buat back-up file in case kalau kejadian macam ni terjadi. Tak payah susah2 nak buat baru. Kalau takde duit nak beli hard disk, simpan je semua assignment2 tu dalam pendrive pun ok. Kadang2 kita fikir benda ni mustahil untuk terjadi kat kita, tapi who knows?

Awak ada prophecy ke nak ramal masa depan? Takde kan, so, baik dengar cakap saya~ ^^
Kalau saya, saya nak pilih yang pink tu. xD
p/s: Idea lama semua dah terbang, sekarang terhegeh2 nak cari idea baru. Memang melatih diri ini untuk sentiasa berfikir. Oh, i like that~
post signature

2 comments:

  1. Hahahh.. Chaiyok-chaiyok Ira... Kemain lagi gambo pendrive warna-warni bebanyak kan XD

    Saya pernah jugak terjadi gini beberapa kali. Ada sekali tu masa akhir sem 2 dekat UTM dulu, lappy saya kena colek masa semayang Jumaat. Hukhuk T__T. Semua notes, assignments, hilang. Hukhuk. Memang down benarlah masa tu. Terlampau shocked sampai taktau nak sedih ke marah ke. Tergamam gitu je. Tapi sekarang alhamdulillah, saya syukur benar peristiwa tu telah berlaku. Sebab -itu- pon no doubt adalah salah satu faktor utama mengapa saya telah mula berubah (secara mendadak) ke arah kebaikan. Sebelum tu saya salu lepak depan lappy dalam bilik. Tapi lepas tu sebab lappy hilang, saya tatau nak buat apa dalam bilik, so saya kerap gi lepak kat masjid baca kitab-kitab agama & terjemahan Qur'an kat sana. Huhu.

    Selamat mengerah semula fikiran untuk assignments yaa Ira T___T Mesti painful benar kan?? Owrgh!! Hukhuk. I feel you~

    So buat para pembaca, dengar cakap Ira ok. Selalulah back-up files. Huhu.

    Btw ayat ni: "Dan sungguh, Kami benar-benar akan menguji kamu sehingga Kami mengetahui orang-orang yang benar-benar berjihad dan bersabar di antara kamu, dan akan Kami uji perihal kamu." [47:31]"... Saya benar-benar terkesan. Like, really really terkesan. Terima kasih atas perkongsian! :D

    Salam (。◕‿◕。)

    ReplyDelete
  2. comel kan semua pendrive tu? hoho. xDD

    sedihnyaa. saya faham perasaan tu. arghhhh.

    tapi, fuyyoo, ada hikmah di sebalik semua tu Apis. bestnya~!!. it makes you become closer to the Creator. subhanallah. :D lagipun, dalam dunia ni mana ada kebetulan kan? :)

    painful sangat. hahaha. insyaAllah, thanks~! :DDD

    high five! alhamdulillah. sama2. ^^

    waalaikumussalam. (。◕‿◕。) < kawaiii. >.<

    ReplyDelete

jangan lupa komen~ ^^