Saturday, February 26, 2011

3 PERKARA YANG SEDANG AKU FIKIRKAN!

ASSALAMUALAIKUM SEMUA!!

Merujuk kepada kalendar 2011, hari ni dah 26 FEBRUARI 2011 bersamaan 23 RABIUL AWAL 1432. Pejam celik pejam celik -.- kejap je dah nak masuk bulan 3. Cepat bukan?

Ok2. Memandangkan dah lama saya tak update blog, saya nak post laa pasal
3 PERKARA YANG SEDANG BERMAIN DI KOTAK FIKIRANKU ini. Memang laa post ni takde kaitan dengan kamu semua, KESAHH?? ;p

Siapa nak baca, teruskan la membace ye. Kalau taknak baca, ertinya anda tak suka membaca. ;P

PERKARA PERTAMA~

jeng3..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
(◕‿◕)

hehe~
perkara pertama yang sedang bermain kejar2 dalam kotak fikiran saya ni ialah, saya teringin sangat nak jadi HAFIZAH? kalau yang tak faham and maybe ingat saya nak tukar nama that means anda salah. Maksudnya saya teringin sangat2 nak jadi seorang penghafaz al-Quran (Hamlatul Quran). =)

MUSTAHIL??
Neehhh~ mana ada mustahil, betul tak? cuma saya terfikir, mampukah aku? yela, saya sedar, saya bukannya sehebat orang yang di luar sana. Beruntung bagi mereka yang mempunyai parents seorang alim ulama atau seorang qariah/qari. Macam mana ek saya nak cerita? Hurmm, kadang2 saya nak sangat sekolah yang ada aliran agama. Boleh belajar bahasa Arab, ada ustazah/ustaz yang boleh guide k
ita, ada kawan2 yang boleh bantu kita melancarkan hafazan. Saya tahu tak mustahil untuk pelajar 'sekolah biasa' macam saya ni nak hafal al-Quran, tapi saya perlukan seseorang untuk guide saya. Sebab tu lah saya selalu sangat berangan, bila saya dah ke dunia luar saya nak masuk kelas hafazan. EH? ada ke??????????

Dunia luar? HEE~

Saya harap sangat saya mampu menghafaz 30juzuk Al-Quran. Banyak fadhilat yang boleh kita peroleh kalau kita menghafaz al-Quran..

Adalah nabi mengumpulkan di antara dua orang syuhada Uhud kemudian beliau bersabda, “Manakah di antara keduanya yang lebih banyak hafal al-Quran, ketika ditunjuk kepada salah satunya, maka beliau mendahulukan pemakamannya di liang lahad.” (Riwayat Bukhari)
Antaranya kita akan mendapat syafaat di akhirat nanti. Malah, penghafaz al-Quran juga akan mendapat bonus berlipat kali ganda. Pengahafaz al-Quran juga merupakan VVIP Allah S.W.T. di dunia. =)

“Sesungguhnya Allah memiliki kerabat-kerabatnya di kalangan manusia. Lalu mereka bertanya : Siapakah mereka ya Rasulullah S.A.W? Jawab baginda : Mereka adalah ahli al-Quran, merekalah kerabat Allah (Ahlullah) dan dan orang-orang pilihannya.” (Riwayat Ibnu Majah)

PERKARA KEDUA~


Emm, memandangkan saya ni pelajar lepasan SPM, mesti korang boleh agak en apa yang sedang saya fikirkan? huu~~

dupdapdupdapdupdapdupdap

Wahhh, keputusan SPM dan nak keluar laa!! Ada kawan saya bagi tau yang result SPM keluar 28hb 2 ni. huhu~ tapi, saya tak berapa nak pasti kesahihannya. Yela, ada orang kata 14hb 3. Hurmm, saya ambil pendekatan untuk tunggu dan lihat. Cuak, resah, gelisah, risau, bimbang, gerun. arghh, semua ada laa. HUHU. Tapi saya dah berusaha yang terbaik, so pasni bertawakal dan doa jela. ^^,

usaha + doa + tawakal = kejayaan + keredhaan Allah
PERKARA KETIGA~

Emm, perkara ketiga ni kedengaran agak pelik sikit. HEE~ Perkara ke3 yang sedang saya fikirkan ialah saya nak sangat mendirikan masjid. Bukan masjid tula, tapi masjid yang lagi satu. FAHAM? ngee~

Entah buang tebiat apa la saya selalu fikir macam tu. Tapi perkara ni la yang selalu bermain di fikiran saya selain dua perkara di atas. PELIK BUKAN? Saya rasa ni mesti sebab kerja kat taska. Yela, cuba bayangkan, asyik berkepit dengan budak2 je, mana taknya. Then, tengok mak dan ayah diorang ambil anak diorang. So, dari situ perasaan nak berkeluarga pun wujud sedikit demi sedikit. =P

CHOOPPP!
tapi jangan salah tafsir ye! Biasalah, itukan lumrah manusia untuk berkahwin dan mempunyai zuriat. Hehee. One thing for sure, SAYA SANGAT SUKAKAN BUDAK2!!!!! COMEL LAA!



p/s: Doakan saya agar saya dapat kecapi ketiga2 perkara di atas. Jazakumullah. =)

post signature

No comments:

Post a Comment

jangan lupa komen~ ^^