Sunday, October 24, 2010

IRELAND?

بسم الله الرحمن الرحيم

ASSALAMUALAIKUM =)

HALO!=D
Emm, IRELAND? HUH? ADA APA DENGAN IRELAND? NAK WAT MEDIK KE?


Kuikuikui

Angan2 je lebih. Huu, tapi saya harap sangat angan2 tu jadi realiti. Itu impian saya ok. Saya nak belajar luar negara. Ngeee~

Firstly, dulu saya teringin nak belajar kat RUSIA. Terikut sangat dengan 'abg leokid'. Tapi, atas nasihat kawan saya, dia cakap nak kena belajar bahasa dia lagi. Macam susah je. Basic satu pun tarak. =(

So, ingat nak g ireland. Lagipun diorang guna bahasa inggeris je. Yeke? H
urmmm.

Entahlaa. Excited sangat dok citer pasal ni. Padahal SPM pun tak mula lagi.

Saya suka sangat tengok ruangan SALAM PERANTAUAN kat dalam akhbar utusan time bulan ramadhan hari tu. Bestnya diorang. Mana taknya, dapat peluang belajar kat luar negara.

Tapi, ni bukan bermakna saya merendah2kan universiti di MALAYSIA ye!

Saya rasa belajar kat luar negara ada banyak pengalaman yang dapat kita peroleh. Then kat sana kita dapat belajar macam2 lagi. Budaya diorang, makanan diorang dan persekitaran diorang. Weeee~!

Culture shock?
Normal lah tu, mula2 je tu. Lama dah ok la tu.
cakap senang laaa -.-

Saya juz doa banyak2, usaha banyak2. =) Saya pun nak jadi seorang manusia yang berjaya, yang berguna untuk AGAMA, NEGARA DAN BANGSA!! Yeahhh!!! Hohoho~

Saya dah rancang with my best friend iaitu NIK SAKINAH BINTI NIK AHMAD FARIS yang sekarang ada kat Kelantan. i miss u lahh sayang. =D Kitorang ingat nak g sama2. Hope macam tula. Ingat tau!!

Kita kan dah janji nak kawan sampai bila2. Jadi doktor sama2, dapat kerja sama2, suami yang sama?? No laa! Itu tak mungkin, hee.

Tak lupa juga kawan2 saya yang lain. 
SYAZA, WANI, NADIA, HURIN, SHA. Hope u always success in urlife. Best dapat kawan macam korang. =)

Ha!! Nak tau tak?????

RESULT TRIAL DAH KELUAR. Waaa! Apa yang saya dapat??? Huuu. Apasal lak tetibe sedih ni -_-''

Alhamdulillah. Saya dapat semua A! SYUKUR SANGAT2!!!!!!

Tak tau nak cakap macam mana tapi itu menunjukkan usaha saya tak sia2. Dalam SPM ni, saya nak dapatkan 9A+!!!!  Doakan untuk saya ye!

Dalam post saya pasal 'TRIAL SPM IS AROUND THE CORNER' Saya ada senaraikan saya punya target. Hurmmm, ada target yang kena, ada yang sipi2 je. Huhuhu.
Ni saya punya result:-
BM : 89
BI : 84
SEJARAH : 85
MATEMATIK : 98 waaaaaa ='(
PAI : 89
CHEMISTRY : 77 menurun!!! huhuu
PHYSICS : 87
BIOLOGY : 91 =D
ADDMATHS : 70 T_T
Hurmmmm. No komen pasal result saya tu, tapi sekarang ni banyak betul latihan addmaths saya buat. Huu

Apa2pun, result tu jadi pemangkin untuk saya tingkatkan lagi. Kalau boleh saya nak lebih daripada ni. Saya nak buat betul2. Saya tak nak kecewakan mak n abah. Saya nak mak n abah menangis sebab saya berjaya bukan sebaliknya. InsyaAllah. =)

Terima kasih Allah kerana sentiasa bersama saya.



i asked for strength..
and Allah gave me difficulties to make me strong..

i asked for wisdom..
and Allah gave me problems to solve..

i asked for courage..
and Allah gave me obstacles to overcome..

i asked for love..
and Allah gave me troubled people to help..

i asked for favors..
and Allah gave me opportunities..

maybe i received nothing i wanted..
but i received everything i needed..

thank you Allah..=)

Btw, tak lupa juga untuk cikgu2ku yang ajar saya and istimewa buat sir freddy. Tengs a lot! Saya bersyukur dapat teacher macam sir. Hehe Wahh, syaza baca ni mesti jelez. Sorry kawan. Hee


p/s: U must never give up. Don't be discouraged. Motivation comes from within. Only u hold the keys to ur destiny!!! =)
post signature

No comments:

Post a Comment

jangan lupa komen~ ^^