Friday, February 6, 2015

SELF REMINDER

Assalamualaikum.

Aku teringat satu ayat ni, golongan yang langsung tidak sudi membaca tetapi berstamina tinggi untuk berpendapat, ia hanyalah sikap self destructive yang menggali kubur sendiri.

Kita semua mempunyai option untuk membentuk fikrah kita sendiri sama ada beracuankan fikrah Islamiyyah mahupun mencampuradukkan fahaman-fahaman fikrah selain dari Islam which could lead to aqidah yang tak settle. Bila Islam bercampur dengan -isme-isme ciptaan manusia, itu tak melahirkan akidah yang sejahtera.

Bila akak-akak murobbi suruh baca buku fikrah, tu bukan saja-saja nak bazir masa kita, tapi itu adalah salah satu cara untuk membentuk fikrah kita dan seterusnya membina akidah yang sejahtera. Makanan takkan tetibe masuk mulut kita kalau bukan kita yang menyuapnya masuk ke mulut sendiri. Macam tu jugalah dalam proses membentuk fikrah individu itu sendiri.

Dan kalau diri sendiri malas nak membaca tapi suka memberi pendapat, dari manakah datangnya fundamental of thinking tu? Emm. Better diam je. Err. Huwaa.

A reminder to myself.


Indeed.

Kbai.


p/s: "Amboi kemain kau sekarang ni rajin update blog," kata Alyani Nazirah kepada si penaip ni. Hekkk. Nak kata bosan takde la sangat pun sebab berlambak kerja kau ni weeehh. 

2nd p/s: Tadi aku baca blog Fatin Liyana, aku follow dia quite a long time ago la. Cantik sangat hamba Allah seorang ni. :') And dia dah bertunang dengan seorang doktor gak! Grand habis cam kawen da aku tengok. Wuu. Any hoo, semoga jodoh panjang dan cepat-cepat diijabkabulkan and dapat anak comel cam mummy dia. *fangirling*

No comments:

Post a Comment

jangan lupa komen~ ^^