Tuesday, June 14, 2011

MATLUTHFI OH MATLUTHFI

ASSALAMUALAIKUM~ =D


Hye guys, apa khabar? kaifa haluka? how are you? ni hao ma? hajimemashite? anyong aseo?


Betul ke apa saya tulis kat atas tu? LOL


Ok, korang kenal tak matluthfi90? Dia ni terkenal dekat YOUTUBE sebab buat vlogging. Kiranya dia ni seorang Vlogger la. Vlogging tu macam dia buat blog tapi guna video dan Vlog ni singkatan kepada Video Blog. eh, betul ke ni? main hentam je ni =P


Dan hari ini, masa yang telah dinanti2kan telah tiba apabila matluthfi ni update dia punya video. Hampir sebulan juga la dia tak masukkan video dia.


So, korang boleh klik play kat bawah ni kalau nak tengok video terbaru dia.



matluthfi sangat cute and comel and handsome. xD


Saya suka ayat yang terakhir tu


JUST BE YOURSELF. 
PLASTIK, SAMPAH YANG PALING BANYAK ATAS MUKA BUMI INI.


PESANAN
Dia nasihatkan kita supaya tak jadi copycat dan meniru orang lain. Kalau ye pun nak glamour atau nak cari publisiti, janganlah sampai aspek pakaian, rambut, gerakan dll pun ditirunya. Kita ini orang Malaysia, dan bagi orang Muslim pula, benda yang 'diorang' ikut tu seolah2 macam kita ni tak ada pegangan je. Kita kan orang timur, tunjuklah sikit sifat ketimuran tu. Di mana bumi dipijak, di situ langit di junjung. Sepatutnya kita kena berbangga la jadi orang Malaysia.


SIAPA 'DIORANG' TU?
HAHA, agak2 siapalah ek mereka tu. Ala, saya pun tak tahu sangat sebenarnya, sebab saya tak berapa minat sangat pasal artis2 macam ni. Tapi kalau nak tahu lebih lanjut, cuba search pasal 24:7 dan gula2. Saya taknak mencemarkan blog saya dengan post pasal mereka. -.- HOHO


KPOP
Actually, saya bukanlah peminat tegar Korea ni. Walaupun terdapat kawan2 saya yang minat sangat2 dengan Korea ini, atau lebih senang kipas-susah-mati Korea ni, tapi saya taklah terpengaruh dengan FENOMENA KOREA ni pun. Boleh percaya ke ni? =P


TAPI........
Minat sikit2 tu adalah. LOL. Mungkinkah disebabkan ketampanan dan kecantikan mereka membuatkan hati saya cair dan terpaut dengan mereka? EWWWW~ 
Apa2pun saya cuma nak nasihatkan mereka di luar sana yang betul2 minat dengan KPOP ni supaya tidak berlebih2an hingga lupa apa tanggungjawab dan peranan kita yang sebenar. Saya tak kata salah kalau kita minat dekat KPOP ni, alaa, macam saya dulu, minat sangat2 dekat anime. HUAHUAHUA xD. Just saya nak ingatkan supaya kita yang tinggal di Malaysia ni dan terutamanya for Muslims la supaya tidak terikut2 sangat dengan gaya hidup mereka.


Wallahualam~


CHOPPP~
Tajuk video asal yang sebenarnya dalam video matluthfi90 tu boleh refer dekat bawah ni :-
i. Sorry2 - SuJu
ii. Ringdingdong - SHINee
iii. I'll be back - 2:00 p.m.
iv. Nobody - wonder girls
v. Lagu doraemon kot. -.-? AN, AN, AN~

p/s : ini adalah pandangan peribadi penulis. ecececeh
2nd p/s : penulis merupakan peminat tegar Boys over Flowers. HAHA :DD
3rd p/s : manusia dikurniakan akal oleh Allah, oleh itu gunakanlah akal tersebut untuk membezakan yang mana satu mahmudah atau mazmumah.

post signature

No comments:

Post a Comment

jangan lupa komen~ ^^